zondag 25 februari 2007

Tuin

Hmmm.... regen, regen en nog eens regen, niet echt weer om naar buiten te gaan maar aangezien ik toch niets te doen had maar de vogels in de tuin gaan schetsen.
Het begon bij een Turkse tortel die aardig meewerkte, ik doe er meestal erg lang over een goede tekening te maken maar nu ging het toch aardig snel.
Na uurtje de aanwezige soorten te hebben bekeken (alleen de tortel stond maar op papier) zag ik plots een bruin vogeltje bewegen ergens rechts achterin in de tuin van de buren.
'Hé wat leuk', dacht ik, 'een mus', eenmaal de kijker erop moest ik deze determinatie toch aardig bijschaven want wat was dit nou weer? Het beest zat met z'n kont naar me toe en de meest rare determinaties vlogen door m'n hoofd: Alpengierzwaluw, Lammergier, Audouins meeuw maar het was alleen maar een Zwartkop vrouw, kon overigens nog wel dit plaatje maken.

1 opmerking:

Jan Rein Hettinga zei

Leuke site. Blijf schrijven en fotograferen. Een beter camera zou wel wat voor je zijn...
Ik ga je volgen.