zondag 4 februari 2007

Roeken Festijn


Roeken, ik heb iets met ze.
Ze zijn mooier dan Zwarte kraaien (die schurftige kop doet 't 'm) en hebben bovendien een grappig geluid.
Vandaag kwam ik een hele buts tegen ergens bij Vleuten en nu zul je denken: Vleuten? What the *** is he doing there? Ik wilde die Mongoolse pieper beter zien en ben daarom op de fiets gesprongen en erheen gecrossed.
De heenweg viel wel mee en de terug weg was ook zo gedaan, maar zo vlak achter elkaar ging niet helemaal goed.
Het komt er in ieder geval op neer dat ik de Mongoolse pieper niet heb gezien.
Er waren diverse mensen aan het zoeken maar dat wilde niet baten en toen Arnoud v/d Berg aankwam en zij: Hebben ze het gras gemaaid?? Ben ik maar weggegaan.
Even nog over die Roeken.
Ik fietste langs de Dorpsstraat van Vleuten toen er een fraai klein kerkje opdook, er vlogen een aantal Kauwtjes over en het zonnetje scheen er bovenop, al met al een fraai plaatje.
Tóch fietste ik door zonder 1 foto te maken en dacht plotseling: Wat heeft die Kraai nou in z'n snavel? Verdomd! Het is een Roek!
Zachtjes teruggereden en een paar plaatjes geschoten waarvan onderstaande de beste was.



Vraag me overigens niet waarom ik dat kerkje niet gefotografeerd heb, ik ben het vergeten...

Terug fietsend van een bedroevende weder ontmoeting met de Breevelder Natuurplas begin ik honger te krijgen, als ik een restaurantje zie kijk ik even naar de menu kaart, deze is echter leeggeveegd.
Als ik langs de ramen rijd van het restaurant denk ik: Hey, ik ken die vrouw. Verdomd, dat is de vriendin van Michel! En jawel hoor, Michel zit er tegenover en begint druk te zwaaien als hij mij ook opmerkt.
Michel is vogelfotograaf en heeft zijn eigen site, check de links -->
Op de heenweg fotografeerde ik overigens deze Zanglijster:




En deze 2 Bosuilen:



Vlakbij Tienhoven zit een boer die waterwild houd, ik reed hier langs en zag 2 Roodhalsganzen lopen.
Voor de lol even gestopt en wat plaatjes gemaakt, toch leuk als je gister een wilde hebt gezien alleen zaten deze op 15m, waren (zomogelijk) nog beweeglijker en maakte een kabaal van jewelste.


Even voor de duidelijkheid: DEZE ZIJN NIET WILD!




Geen opmerkingen: