woensdag 21 februari 2007

Kwikstaarten

Rond 16:00 kreeg ik plotseling de drang naar buiten te gaan en aangezien ik nog niet echt een leuk plaatje had van Roodborsttapuiten maar naar de nieuwe Natuurbrug gefietst aangezien hier al een tijdje een paartje zit.
Het mannetje was snel gevonden maar zat op ongelovelijk lelijk prikkeldraad maar gelukkig bood een langswandelend echtpaar uitkomst, ze joegen het beestje zelfs een beetje mijn kant op!
Onderstaande foto is niet geshopt het is de golfbaan erachter die zo'n prachtige egale achtergrond geeft!



Per toeval zag ik enkele kwikstaarten overvliegen en dacht gelijk aan de slaapplaats die vorig jaar in het zuidelijke deel van de Zanderij zat, direct erheen gefietst en er zat een behoorlijk grote groep.
Na een tijdje zoeken vond ik 2 mannetjes Rouwkwikstaart waarvan er 1 op dit plaatje staat (onderste vogel), die jonge beesten blijf ik lastig vinden...

Geen opmerkingen: