donderdag 22 februari 2007

Kwikstaarten2

Wilde me gaan bezig houden met de kwikstaarten slaapplaats aangezien het een steenworp van mijn huis af is.
Vandaag dus rond een uur of 17:00 erheen maar nog geen kwikstaart te bekennen.
Wel stond er een Kievit te suffen op 1 van de loopbruggetjes maar op het moment dat ik bijna klaar was met schetsen kwam er een of andere hansworst aangejogt die hem verjoeg, aangezien ik hem bijna af had maar bedacht dat ik nog enkele foto's had en ik de schets thuis af kon maken.*
Rond 17:40 begonnen de 1e kwikstaarten binnen te druppelen, ik besloot de aankomende groepjes te tellen wat aanvankelijk goed lukte maar al snel volgden er groepen van wel 20 á 30 kwikken die ik niet 1,2,3 kon tellen, gelukkig lukten het bij (op 1 na) alle groepen de exacte aantallen te bepalen.
Zo nu en dan had ik 1 seconde vrije tijd en kon ik de aangekomen groepjes checken voor Rouwkwikstaart, dit leverde uiteindelijk 4 individuen op! Het aantal zal ongetwijfeld hoger zijn als ik de kennis van jonge vogels onder de knie had...
Uiteindelijk werd het te donker en bleef mijn aantal steken op 141 kwikstaarten!
Gister had ik geschat dat er ca. 120 waren, redelijk accuraat dus!

*met mijn stomme kop heb ik zojuist alle foto's gedelete waaronder een hele coole van een badende Merel in de achtertuin, ik baal dus!

Geen opmerkingen: