dinsdag 6 februari 2007

Schetsjes

Bladkoning
Breedbekstrandloper
Dwerggans + Kolgans

Na het zien van die schitterende schetsen en schilderingen van Martí Rodríguez kreeg ik bijna een minderwaardigheidscomplex, zou me niks verbazen als er in de toekomst een boek komt: 'Common birds of Europe, author: Martí Rodríguez'.
Wellicht iets te overdreven maar mijn standpunt is nu iig wel duidelijk dat deze jongen 'het' heeft!
Hierbij dus een paar beloofde schetsjes, deze zijn echter letterlijk van Digiscooppix.nl geplukt aangezien mijn eigen computer hem de laatste tijd vreselijk flipt.
Mogelijk komen er binnenkort enkele schetsen van bijv. Mongoolse pieper (bagger schets maar toch mijn enige registratie materiaal) en Blauwstaart (na de waarneming gemaakt vanwege diverse rondrennende twitchers).

Ohjah, er zit een Pallas' Boszanger in Amersfoort rond de straten: Bastion, De Kazematten en Bedekte weg.
Dat #$@&&^* beest van een Mongoolse pieper word ook weer waargenomen.
Ergens boven Groningen (Niehove) word steeds een Bruine boszanger gepiept (Brubo.... vind het nog steeds een erg vreemde afkorting...)

Behalve de normale diertjes langs de Huizerpier werd er niks bijzonders gemeld behalve dan een (schijnbaar) constant aanwezige Kleine zilverreiger in de Nieuw Keverdijkse polder (langs het spoor) en 5 Drieteenstrandloper langsvliegend bij het Eemmeer.

Geen opmerkingen: