zondag 4 maart 2007

1e dag Oostenrijk!

’Christian, koms een gauw!’, hoor ik door mijn droom heen.
Als ik de gordijnen opentrek zitten er een stuk of 40 Alpenkauwen me aan te gapen op het dak van een hotel tegenover ons.
Snel andere lens op de camera, trui en broek aan.
Op het balkon blijkt echter dat er té fel licht is voor mooie plaatjes, wel leuk deze beesten zo vaak en anders te horen roepen.
300 meter achter de Alpenkauwen stijgt een enorme groep vogels op, ‘Krammen’, denk ik al meteen.
Het blijken inderdaad Kramsvogels te zijn die zich tegoed doen aan de bessen van een boom.Na het ontbijt direct naar buiten de Alpenkauwen zoeken, helaas is de groep foetsie, wel vind ik deze Vink.


Mijn oude vertrouwde route maar weer beginnen te gaan lopen, een erg fraaie route die een klein stukje over een piste gaat maar vervolgens door een bos met daar tussendoor geweldige uitzichten op de omringende bergen.

Dit dorpje ligt op +/- 1000m, de berg zelf is denk ik 2600m+

Het blijkt erg slecht te zijn met de sneeuw merk ik op als ik aan het pad begin, 2 jaar geleden zakte je tot je enkels erin weg en nu zag je het asfalt ertussendoor.
Plotseling zie ik een zwaluw vliegen die ik maar al te goed ken, Rotszwaluw!
De vogel laat zich kort zien tussen de gebouwen.
Als ik de piste over ben begint er in de 1e de beste boom meteen een Geelgors te zingen!
Nooit eerder gezien hier en ook totaal niet verwacht.


Boven met cirkelt de groep Alpenkauwen samen met 2 Raven.


Verderop zingt een Grote lijster.
Als ik even op bankje nummer 1 ga zitten vliegen de 2 Raven nog een keer over.
Plotseling merk ik een schim op wat verder de heuvel op, als ik kijk zie ik nog net een grote roofvogel verdwijnen achter de bergen, Steenarend?
Na 5 minuten komt het beest terug en is het meteen duidelijk: Steenarend! Hij vliegt op grote hoogte maar toch maak ik een herkenbaar plaatje!


Ik besluit hier wat rond te hangen en maar nog wat scenery foto’s.
Er vliegt nog een beeldvullende Raaf over maar ik ben te langzaam.
Plotseling hoor ik een hees gepiep, ‘was da nou?’. 2 Zwarte mezen zijn aan het vechten in de sneeuw, als ik een stukje dichterbij kom vliegen ze weg, de heen is danig geïnteresseerd in mij en gaat op een takje 2 meter voor mijn neus zitten, luid roepend kijkt hij mij brutaal aan maar na een 10tal ‘KLIKS’ houdt die het voor gezien.


Ik fotografeer nog wat sporen van Haas en Ree en besluit terug te lopen naar het appartement.
Daar kom ik op het gekke idee waterdruppels te fotograferen, erg leuke bezigheid!

Geen opmerkingen: