zondag 14 januari 2007

Zonnige Zondag

Hmmmm.... wellicht heb ik de afgelopen tijd gewoon teveel mazzel dat moedertje natuur nu zegt: ho ho, nu even geen vogels meer.
Toen ik naar buiten stapte kwam een volledige rust op me af, ook met vogels want tot de Tafelberg hoorde ik helemaal niks roepen, zingen of roffelen.
Net toen ik begon te vrezen dat al die Jamiroquai en Gorillaz m'n oren totaal hadden verwoest drong er een prettig geluid m'n trommelvliezen binnen, een Zanglijster zat luidkeels te zingen nabij de Schaapskooi van de Tafelberg.
Even verderop ben ik in het gras gaan zitten en geprobeert (met een ouderwetse analoge camera) Boomklevers en Glanskoppen te fotograferen, dit wilde niet lukken maar heb toch wel aardige 'schetsjes' kunnen maken.
Ook vloog hier een Havik over.
Het IJzeren Veld door crossend hoorde ik een flinke groep Sijzen die blijkbaar goed verstopt zat tussen de Sparren/Dennen/Larixxen.
De Witoogeend bleek niet thuis, een groot deel van de grachten was overigens totaal verlaten.
Toevallig reed ik hier Sjoerd tegen het lijf waarmee ik toen maar richting Buffelkopeend toogde.
Ook die bleek niet thuis (hoeveel pech......) wel zat hier een Matkop te roepen! Tick!!
Via 2 Sultana's en het Spanderswoud richting huis gereden.

De Blauwstaart zal ongetwijfeld nog wel langer blijven zitten maar zit er dus nu nog steeds + dat er nog een aantal fraaie foto's zijn toegevoegd aan de diverse sites.
Er werd een goede foto gemaakt van de Grote Grijze Snip van Twisk.
Er werd een mogelijke Sib. Tjif gezien nabij Amsterdam.

Vlak voor mijn aankomst bij het Naardermeer werd de Buffelkopeend overigens wel waargenomen.
Onze eigen Siberische Tjiftjaf werd ook weer waargenomen.

Geen opmerkingen: