maandag 8 januari 2007

Huizelijk rondje



Vandaag maar eens binnen eigen grenzen gebleven en dat was zeker de moeite waard.
Ik had me voorgenomen maar eens een fatsoenlijk plaatje van de Klapekster te maken en zonder heel arrogant te zijn kan ik zeggen dat dat toch wel gelukt is! Habitat Klapekster

Tussen alle dagjes mensen door slingerend en een Zwarte mees horend reed ik naar de Huizerpier.
Dankzij Bram Rijksen waren de IJseenden snel gevonden hierna volgden soorten als: Grote gele kwikstaart, Eider, Roodhalsfuut en meer van dat gespuis.
Samen met Bram enkele plaatjes geschoten van de Roodhalsfuut (van mij zijn ze iig allemaal slecht). Té laat...
Deze Kuifeend was vandaag een beetje 'showy'

Samen met Pieter naar het Gooierhoofd gefietst waar we enkele bekende en 16 Grote zaagbekken aantroffen.
Na wat gekeuveld te hebben met de bekenden en een zak Doritos naar binnen te hebben gewerkt bij de lokale Spar maar weer op huis aangegaan.

Thuis kreeg ik een artikel toegestuurd van mijn lieftallige Oma die ze uit het Haarlems Dagblad had geknipt, het ging over de Blauwstaart en aangezien ik niet weet of het toegestaan is hem hier te plaatsen moeten jullie zelf maar even zoeken op de site van het Haarlems Dagblad.

Ongeveer bij minuut 4.4 start het stukje over de Blauwstaart:
http://stream.rtvnh.nl/Het_Nieuws2007/nieuws_20070104-165908.wmv?start=279

(Bij minuut 14 begint de kippen goocheltruc!)


De Blauwstaart liet zich vandaag 'schandalig' goed bekijken bij Zandvoort, check voor foto's even www.dutchbirding.nl of www.waarneming.nl

Naast mijn waarnemingen werden ook nog gezien: de Witoogeend in de Vesting, een Kleine Bonte specht bij Bantam en 2 Taigarietganzen in de Bovenmeent.

Geen opmerkingen: