donderdag 18 januari 2007

Stormvrij?

Fraaie lucht boven Hilversum

Nadat er vanochtend, toen ik wakker werd, 2 Koeien en een Zeilboot voorbij kwamen zetten bedacht ik dat het wel eens hard zou kunnen waaien.
Mezelf als een marsmannetje ingepakt en naar buiten gestapt, het bleek opgehouden te zijn met regen dus de regenbroek uitgetrokken (hoe kan je zo stom zijn?) nog geen 100m van huis begon het weer te stortregenen.
Over een ritje naar school dat op z'n max. 20 minuten duurt heb ik vandaag ca. 40 minuten over gedaan.
Op de Trompenberg stond ik zowat stil tegen de wind in.
Net voordat ik naar m'n laatste les wilde lopen zag ik al diverse nerveuze kinderen heen en weer lopen en van een bekende kreeg ik te horen dat we weg mogen!
Er blijkt een weeralarm te zijn afgegeven en het werd, als we langer in school bleven, te gevaarlijk nog naar huis te rijden.
Dit klopte wel want op de terugweg heb ik welgeteld 4 (vrij grote) takken moeten ontwijken die naar beneden kwamen vallen en een kleinere tak van een denneboom (auw...) recht in het gezicht gekregen.


Een gevelde boom in een straat niet ver van de mijne

Op de Euromast werd windkracht 12 gemeten! Dit staat gelijk aan dat van een klasse 1 Orkaan!

Geen opmerkingen: