donderdag 25 januari 2007

Rakkers, die Kraaien

Kauw
Dagje vrij van school dus me maar gefocused om een Kuifleeuwerikje aan het lijstje toe te voegen.
M'n fiets was het hier duidelijk niet mee eens en alles wat ook maar kapot kan gaan aan een fiets ging ook daadwerkelijk kapot in de 1e paar 100m.
Balen dus!
Nou voelde ik me al niet helemaal geweldig maar na een kop chocolade melk werd dat alleen maar erger.
Dat werd thuis blijven dus...
Eigenlijk geen grote straf omdat ik nu eindelijk eens tijd had om een adapter in elkaar te flansen voor mijn scope.
Dit bleek zo gepiept maar ik moet er duidelijk nog even mee oefenen.

In de tuin het geval maar uitgetest op de aanwezige opjecten.
Mijn 1e doelwit was een weerloze schoorsteen die nietsvermoedend bovenop een dak zichzelf stond te wezen.
Hierna volgden moeilijkere opjecten als: boomtoppen en dakramen.
Na enig oefenen besloot ik maar dat de vogels eraan moesten geloven.
Ik had het geluk dat er een bende Eksters net was neergestreken in de tuinen rondom, deze joegen alles op hun pad de stuipen op het lijf. Ekster

De Kauwtjes trokken zich hier weinig van aan en bleven brood afvoeren naar hun schoorstenen/nestplaatsen.
Na een tijdje kreeg een Zwarte kraai genoeg van het gerotzooi van de Eksters en besloot dichter bij een oogje in het zeil te houden.
Ook zaten er in de tuin een paar Huismussen, diverse Vinken, 1 Koolmees, een Turkse tortel en 2 Pimpelmezen.
Zwarte kraai
Geen idee of dit werkt maar het is me iig gelukt een filmpje op het internet te zetten!! Hulde!
http://www.youtube.com/watch?v=ELihCn1N8aI
en
http://www.youtube.com/profile?user=Cbirding
Voor de rest die komen gaat =)


Het 1e winterkleed mannetje Blauwstaart is nog altijd aanwezig nabij Zandvoort.
Hier vlakbij (Driehuis) zit een Pallas' Boszanger langs de Duin- en Kruidbergerweg.
De Mongoolse pieper piept nog steeds een end weg in Woerden.
Grappig is de waarneming van een Grote pieper vlakbij Wassenaar.
Opvallend (vond ik) waren de waarnemingen de afgelopen dagen van meerdere (nieuwe) Grote burgemeesters, veelal in het ZW van het land.
Voor de liefhebbers: De Ruigpootbuizerd werd weer waargenomen op het terrein van Schiphol nabij de weg op Tweeduizen El, hier werden ook waargenomen: Smelleken en Velduil.


Vandaag werd een Witoogeend waargenomen vanaf de Machine (Naardermeer), er werd hier gedacht aan het mannetje van de Vesting.
Echter, er werd 'ook' een Witoogeend waargenomen in de Vesting grachten.
Die van het Naardermeer een 2e exx.? wie zal het zeggen...
Er werden 2 Toendrarietganzen waargenomen in de Ondermeent ook werd hier een Wilde zwaan gezien.
Op de Tafelbergheide verbleef nog 1 Raaf en de trouwe Klapekster.
De Buffelkopeend werd ook weer waargenomen vanuit de hut aan de Meerkade (Naardermeer).

Geen opmerkingen: