dinsdag 29 mei 2007

Beter 1 Koereiger in de hand..

..dan 10 in de lucht.
Natuurlijk is die titel onzin maar wat moet ik dan verzinnen?

Er vertoefde al enige tijd een Koereiger in nabijheid van het Naardermeer, aangezien dit op steenworp afstand ligt van waar ik woon met dit mooie weer een poging gewaagd.
Onderweg in het Franse kamp deze Fluiter, als ik er meer tijd aan had besteed was er meer uitgekomen maar die Koereiger wachtte.


Bij Fort Uitermeer riep vervolgens een IJsvogel en zong een Grasmus en Bosrietzanger.
De Koereiger was snel gevonden en liet zich goed zien, ik belde enkele mensen die ook geïnteresseerd zouden kunnen zijn, 2 kwamen erop af.
Diederik (de jonge, amitieuze, volhardende, gedreven natuurfotograaf van 16) en ik bleven uiteindelijk alleen bij de Koereiger.
Aangezien er toch niemand meer aankwam en de vriendelijke boer ons een vriendelijke knipoog gaf (wat moeten we daarvan denken?) zijn we langzaam het weiland ingeslopen.
Tijgerend en rollend de Koereiger benaderd, veel dichter bij dan vanaf het pad kwamen we niet maar een aantal leuke vluchtplaatjes zaten er wel in.



^Typisch Hollands?

Ook hoorde ik nog kortstondig een Kwartel roepen.

's Avonds kreeg ik een berichtje van Martijn of ik meeging naar de Koereiger.
Tsjah, waarom niet. Het beest was snel gevonden maar vloog vrijwel direct richting Weesp om vér uit het zicht te verdwijnen.
Dit geinige plaatje zat er nog wel in.

^Geronimóó

1 opmerking:

Christian Brinkman zei

Jah dat zal best vriend maar kun je dat ook vertalen naar het Nederlands ;-)?

Can you please translate it to English, I can't make it out.
Greetz