dinsdag 29 mei 2007

19 Mei 2007

Zusterlief had wat hulp nodig bij de verbouwing van haar stulpje dus in dit prachtige weer kon ik niet naar buiten...
Daarna moest ik zelfs nog m'n Libellen Monitorings route lopen op de Zanderij Crailo, 1 geluk was dat dit in een 'verboden' (lees: minder open gesteld) gebied ligt zodat het er lekker rustig is.
Ik zal jullie niet vervelen met aantallen dus hier gewoon 2 foto's, Noordse Witsnuitlibel zat net buiten de route en het Lantaarntje is de algemeenste juffer daar.

^Noordse Witsnuitlibel
^Lantaarntje

Aangezien ik niet zo'n honger had en er juist werd gebeld dat er enkele Witvleugelsterns vlogen op het Gooimeer de warme hap maar overgeslagen.
Bij aankomst bij de Noordwal zag ik iets meer naar het Oosten een paar Witvleugelsterns vliegen! Hier naartoe rijdend hoorde ik de Grote karekiet zingen.
Uiteindelijk bleken er 12 Witvleugelsterns te vliegen (pff.. enkele) en deze lieten zich weergaloos zien!
Ik kan hier wel over door blijven zaniken, hier wat foto's:




^Witvleugelsterns

Geen opmerkingen: