dinsdag 19 juni 2007

Gieren, Arenden... waar?

Op andere blogs word je ermee dood gegooit dus waarom hier niet? Maandag (gisteren) kwam de 'invasie' (kun je het zo noemen, meer een gedwongen volksverhuizing) op gang met tientallen vogels de grens overstekend in Zeeland en Brabant. Het noorden moest er even zonder doen en eigenlijk nog steeds. Met enkele vogels hier en daar komt het noorden en midden des Lage landen er bekaaid vanaf. In elke vrije seconde omhoog kijkend, hopend op een vliegend, kaal, gevingerd deurtje (hé bâh!) zat ik uit het dakraam te kijken. De telefoon ging, Bert L. met de mededeling dat Hans zojuist een Dwergarend lichte fase over zijn tuin naar noord had! Damn dan moet die zo over mijn huis komen! Een paar zeurende ouders achterlatend klom ik het dak op, na een kwartier nog niks gezien te hebben besloot ik de heide op te gaan, misschien was die gaan schroeven? Bij het kruispunt van heide en zanderij twijfelde ik even, misschien is de uitkijktoren op de Zanderij ook goed? Nee, die ligt niet in het noorden van Hans' huis. Een inschattings fout die mij later fataal werd.
Na 1 uur op de Bussummerheide werd ik het zat en ging vlinderen, de Heideblauwtjes vlogen al en ik kon ze aardig 'kieken'.




De inschatting fout die ik gemaakt had was dat Hans' huis toch iets meer aan de westrand van H'sum lag dan ik gedacht had, als de Dwergarend koers had gehouden zou die dus over het Spanderswoud en langs (!) de Zanderij zijn gevlogen... balen dus...

Geen opmerkingen: