vrijdag 20 april 2007

Bachelor

Links en rechts schieten de relaties en huwelijken als paddestoelen uit de grond, zelf word ik daar een beetje zenuwachtig van want straks loop je als enige vrijgezel nog door het veld!

Vandaag met een aanstaande bruidegom op pad geweest.
Eerst maar eens de Aardjesberg, hier liep een Beflijster te paraderen.



^Beflijster

Ook liep er een vrouw Tapuit die na enige tijd het hazenpad koos.
Op de Crailose Natuurbrug kwam een nieuwe jaarsoort langs gevlogen, 2 heuse Huiszwaluwen vlogen gestaag richting Noord.
Diederik werd met een belletje vereerd en samen met hem reden we naar de Machine.
Boven de Overscheense polder vloog nog 1 Havik.
Bij de Machine gingen we er lekker voor zitten, iedereen had z'n ding en ik kon aan de slag met juffers fotograferen.
21 Purperreigers waren t.p en 1 Goudvink riep.
Na een tijdje hoorden we een roepje dat Martijn en mij deed denken aan Grauwe vliegenvanger, aangezien we deze wel wilden scopen hem geprobeerd op te zoeken, helaas, het was een hyperactieve Roodborst...
Plotseling zegt Martijn tegen mij: Hou jij die Velduil even in de gaten? Velduil, Velduil? Welke Velduil?
Kijkend door z'n scope zie ik duidelijk een Velduil flappen naar NW, gááf!
Doorpratend over de dagelijkse bezigheden (sex, drugs en vrouwen ;-), we pikken nog wel even mijn 1e Gierzwaluwen mee voor het jaar.
In de Bovenmeent is het feest met steltjes, hier het lijstje: Witgat, Bosruiter, Groenpootruiter, Zwarte ruiter, Kleine plevier, Kemphaan, Grutto, IJslandse Grutto, Kluut, Lepelaar en Grote zillie.
Bij het Scherm zit een Fitis fanatiek te zingen en 2 Rietzangers doen met hem mee.

^Rietzanger

Tot slot nog 1 Raaf in het Spanderswoud.

Geen opmerkingen: