dinsdag 26 december 2006

Het aangename

Vandaag familie bezocht en met wat geluk enkele soortjes mee kunnen pikken.
Heb ik de mazzel dat mijn Oma in Naarden woont!
Kon ik mooi even de Witoogeend meepikken.
Ook nog enkele Tafeleenden en een Zanglijster.

Doorgereden naar mijn Opa en Oma in Badhoevedorp, nabij Schiphol uit de auto gestapt en na enig lopen kon ik (op vrij grote afstand) een Ruigpootbuizerd intikken!
Vervolgens na een koude tocht, binnen een kom soep naar binnen gewerkt!

De Ruigpootbuizerd is een echte wintergast die in Nederland van eind September tot eind April gezien kan worden en als schaarse doortrekker beschouwd wordt. In sommige jaren zijn ze duidelijk veel talrijker en dat hangt dan vaak samen met de omvang van depopulatie Lemmingen in hun broedgebied.
(Bron: kalender van het Vogeljaar)

Geen opmerkingen: